10 טיפים לביצוע מוצלח של פרויקט תמ"א 38 בבניין שלכם

פרויקט תמ"א 38 מאפשר לבעלי דירות בבניינים ישנים שנבנו לפני שנת 1980, ליהנות מהאפשרות של חיזוקים לבניין, תוספות כמו ממ"ד וחידוש חלקו החיצוני של המבנה כולו. תמ"א 38 מתבצע בבניינים על ידי קבלנים ויזמים המתמחים בכך, ויכול להימשך מספר שנים. כיצד תעשו זאת נכון בבניין שלכם?

10 טיפים לביצוע מוצלח של פרויקט תמ"א 38 בבניין שלכם


הנה כמה טיפים:

ערכו אסיפת דיירים מוקדמת כדי לבחון את כוונות הדיירים ודעתם בנושא – לפני שאתם יוצאים לדרך, וודאו שצפוי לכם שיתוף פעולה מצידם.

קחו את הזמן ואל תמהרו לקבל החלטות – אם אתם מחפשים יזם תמ"א 38 בירושלים , זכרו שמדובר בתהליך ארוך וממושך המצריך מכם לא מעט זמן וגם סבלנות. לפני שאתם מקבלים את ההחלטה, קחו את הזמן, בחנו את האפשרויות השונות ורק לאחר שקיבלתם את כל המידע הנדרש לכם, התקדמו לשלב הבא.

פנו ליזמים מקצועיים ומנוסים – תוכלו למצוא כיום לא מעט יזמי תמא 38 בירושלים והסביבה. חלקם בעלי ניסיון בפרויקט מסוג כזה וחלקם עם פחות ניסיון. וודאו שמדובר ביזמים מקצועיים ומנוסים לפני שאתם מקבלים את ההחלטה.

התייעצו בעורך דין המתמחה בפרויקטים כאלה – חשוב שילווה אתכם עורך דין מיומן ומקצועי הבקיא בכל הסוגיות המשפטיות הקשורות אל הפרויקט ואל תחום הנדל"ן בכלל. פנו לעורך דין שילווה אתכם לאורך כל שלביו של הפרויקט ויסייע לכם מול הגורמים הרלוונטיים הקשורים אליו.

בחנו את ההסכם המוצע לכם לעומק – לאחר שבחרתם את היזם, תידרשו לחתום מול על הסכם. עליכם לבחון את ההסכם המוצע לכם לעומק, לרבות האותיות הקטנות. עורך הדין שלכם יסייע לכם בכך ותידרשו לבצע בחינה מעמיקה במסגרת ישיבת דיירים כוללת.

בחרו נציגות מטעמכם – מומלץ לכם כבר בשלב הראשון לבחור נציגות שתייצג את כל דיירי הבניין ותפעל למען קידומו של הפרויקט. נציגים אלה יכולים להיות גם נציגי ועד הבית או דיירים אחרים המתגוררים בבניין.

היפגשו עם דיירים מפרויקטים דומים – חפשו בסביבתכם בניינים נוספים שעברו פרוייקט תמ"א 38 או נמצאים במהלכו והיפגשו עם דייריהם. בדקו מולם את מידת שביעות רצונם, בקשו מהם טיפים ונסו לאסוף מהם כמה שיותר מידע שיוכל לעזור לכם לאור ניסיונםבתחום.

שתפו את הדיירים באשר להתלבטויות שונות – כדי למנוע התנגדויות, חשוב שתשתפו את הדיירים בבניין באשר להתלבטויותיכם ואפשרו להם להביע את דעתם, בין אם על ידי פנייה ישירה אל נציגות הבניין ובין אם במסגרת ישיבה רשמית.

הכינו שיעורי בית – חשוב שתלמדו על הנושא. תמ"א 38 הוא פרויקט מורכב מאד המעלה לא מעט סוגיות. אתם לא חייבים לדעת הכל, אולם כדאי שתגיעו מוכנים ותבינו במה מדובר ומהי המשמעות של הפרויקט כולו.

שימו דגש רב על עניין הערבויות – ערבויות אלו הינן הוכחה חשובה בדבר יכולתו הכלכלית של הקבלן לבצע את הפרויקט וכי ברשותו כל האמצעים הנדרשים לכך. הערבויות הן ביטחונות חשובים עבורכם ומומלץ לשים דגש רב עליהן ולבחון אותן היטב.

קראו עוד: תמ"א 38 - התמודדות עם התנגדויות מצד הדיירים
קראו עוד: וואלה חדשות: רעידת אדמה בעוצמה 4.4 הורגשה ברחבי ישראל