תמ''א 38 – העלאת ערך הנכס, ללא השקעה מצידך

תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה, אשר אושרה בשנת 2005, הלכה וצברה תאוצה של ממש בשנים האחרונות

 אז מהו בעצם סוד ההצלחה שלה?

 כדי לענות על השאלה הזו, מספיק לסקור רשימה ארוכה של מעלות המאפיינות כל פרויקט בתחום.


תמ"א 38 העלאת ערך הנכס

בטיחות, איכות חיים ומה שביניהם

היתרון הראשון של פרוייקט תמ''א 38 נוגע לעצם המהות שלו: לאפשר הגנה מרבית במידה ותרחיש האימים של רעידת אדמה חזקה, שלדעת מומחים רבים צפויה להתרחש בישראל בשנים הקרובות, אכן יתגשם. היות ומרבית פרוייקטי התמ''א כוללים בתוכם גם הוספת חדרי ממ''ד,  הרי שניתן מענה בטחוני גם כנגד איום הטילים, אשר במערכות האחרונות הסתבר שמגיע לכל נקודה ונקודה בישראל.

פרוייקטי תמ''א 38 משפרים במידה ניכרת את איכות החיים של דיירי הבניין. בין התוספות המתווספות לבניין בפרוייקט מהסוג הזה ניתן למנות את הרחבת הדירות בעשרות מטרים רבועים (כולל הוספת ממ''ד ומרפסת שמש), התקנת מעלית, שדרוג חזיתות המבנה, שיפוץ הלובי, בניית גינות גג, החלפת תשתיות או אפילו הרחבת החנייה. כאשר המדובר הוא בתיקון השני לחוק התמ''א – הריסת המבנה ובניית מבנה חדש במקומו – האטרקטיביות שבתמ''א הופכת משמעותית אפילו יותר. בתנאים האלה, לא מפתיעות תוכניות פינוי בינוי ירושלים, הצפויות להתבצע בשנים הקרובות יחד, כמו גם בשלל נקודות אחרות על מפת ישראל.

העלאת ערך הנכס

לא ניתן לדבר על תמ''א 38 מבלי להתייחס להיבט הכלכלי שלו. פרוייקט זה, הנחשב לאטרקטיבי עבור הערים והרשויות המקומיות עצמן עקב היבטים של התחדשות עירונית, מגלם בתוכו יתרונות כלכליים עבור דיירי הבניין עצמם. הסיבה לכך היא שהדיירים עצמם לא נדרשים אפילו להוציא שקל מכיסם לצורך התוספות המשמעותיות האלה, שעה שההוצאות נופלות על הקבלן עצמו. בתמורה, האחרון יכול להוסיף יחידות דיור על גג הבניין ולגרוף רווחים באמצעות שיווק שלהן.

כל הפעולות האלה מעלים את ערכו של כל נכס נדל''ן בצורה משמעותית, מה שכמובן מסייע לדיירים בשלל דרכים בנושא מכירת דירות. אם לוקחים בתור דוגמא מייצגת מחירים של נכסי תמ''א 38 ירושלים , לפני ואחרי השיפוץ, ניתן להבחין בהבדלים של עשרות אחוזים, המגולמים במאות אלפי שקלים בפועל. בתנאים האלה, ברור מדוע ניתן להתבונן על תמ''א 38 כעל השקעה משתלמת לכל דבר ועניין, מבלי שנדרש לעשות דבר לצורך מימושה.

אז נכון שכעת גם אתה מבין את ההצלחה המרשימה של פרוייקט תמ''א 38?

קראו עוד: תמ"א 38, למה זה חשוב ומה אני מרוויח
קראו עוד: תמ"א 38 - התמודדות עם התנגדויות מצד הדיירים